De cand cu internetul s-au inventat o multitudine de cuvinte, termene asociate unor anumite actiuni sau care definesc diverse arii ale internetului. Termenul de „clickbait” este des intalnit in ultima perioada si pentru cei care au auzit despre el si nu stiu ce reprezinta, in acest articol o sa scriu cate ceva.

Conceptul de clickbait este inrudit cu strategiile de marketing datorita faptului ca tinteste promovarea unui continut. Deseori creaza frustrare in randul publicului tinta pentru ca se doreste promovarea unui continut folosind un titlu atragator atasat unui articol de pe un website sau chiar unui video de pe YouTube mult mai putin interesant decat titlul respectiv.

In functie de trendul in mediul social online se orienteaza si clickbait-ul. Cei care folosesc metoda clickbait exploateaza la maxim speculatiile si curiozitatea oamenilor, si pun titluri si imagini atractive chiar daca articolul are legatura cu ele intr-o proportie foarte mica. Mai pe scurt, nu conteaza relevanta si corectitudinea ci mai degraba generarea de vizitatori si bani din publicitate.

Se poate recunoaste foarte usor fiind deseori folosit de publicatiile de stiri pentru promovarea articolelor pe Facebook prin faptul ca titlul contine cuvinte care sa starneasca curiozitatea sau revolta de genul „Incredibil”, „Trebuie neaparat sa citesti asta” sau „Este strigator la cer” si asa mai departe.

De asemenea, o alta practica populara in randul acestora este faptul ca link-ul atasat nu ofera lamuririle necesare pe respectivul subiect. Nu au omis asta ci este facut in mod intentionat pentru a va face pe voi sa mai faceti click pe un link care va directioneaza pe o pagina din acelasi website sau unul extern. Toata aceasta practica genereaza vizitatori si bani din publicitate.

Cu ce se alege cititorul din toata aceasta treaba? De obicei cu frustrare.

Un gând despre „Ce inseamna clickbait si de ce este folosit

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.